Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Standardowa obsługa w locie bez preferencji

07 lutego 2025 | Prawo co dnia | Aleksandra Tarka

Zwykły serwis pokładowy sprowadzający się tylko do podgrzania i serwowania gotowych dań pasażerom samolotu ma zbyt wąski charakter, żeby uznać go za usługę objętą zerową stawką VAT.

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) oddalił skargę kasacyjną spółki, która spierała się z fiskusem o prawo do preferencyjnej stawki VAT.

Konkretnie chodziło o serwis pokładowy w samolotach. We wniosku o interpretacje spółka wyjaśniła, że zajmuje się serwisem posiłków oraz napojów pasażerom w trakcie lotu. Czynności te faktycznie wykonywane są przez personel pokładowy.

Firma opisała szczegółowo, jak przebiega proces sprzedaży i serwowania posiłków oraz napojów pasażerom. Tłumaczyła, że w pierwszej kolejności to ona dostarcza na pokład samolotu niezbędne towary, tj....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13095

Wydanie: 13095

Spis treści

Reklama

Zamów abonament