Standardowa obsługa w locie bez preferencji
Zwykły serwis pokładowy sprowadzający się tylko do podgrzania i serwowania gotowych dań pasażerom samolotu ma zbyt wąski charakter, żeby uznać go za usługę objętą zerową stawką VAT.
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) oddalił skargę kasacyjną spółki, która spierała się z fiskusem o prawo do preferencyjnej stawki VAT.
Konkretnie chodziło o serwis pokładowy w samolotach. We wniosku o interpretacje spółka wyjaśniła, że zajmuje się serwisem posiłków oraz napojów pasażerom w trakcie lotu. Czynności te faktycznie wykonywane są przez personel pokładowy.
Firma opisała szczegółowo, jak przebiega proces sprzedaży i serwowania posiłków oraz napojów pasażerom. Tłumaczyła, że w pierwszej kolejności to ona dostarcza na pokład samolotu niezbędne towary, tj....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)