Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czuję się teraz tak, jakbym odpalał rakietę

04 kwietnia 2025 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska Cezary Szymanek
autor zdjęcia: lpp
źródło: Rzeczpospolita

Sinsay nie jest już marką odzieżową. Rozwijamy w oparciu o ten szyld unikalną kategorię rynkową. Robimy to po to, aby być sklepem, który oferuje praktycznie wszystko – mówi Marek Piechocki, założyciel i prezes grupy odzieżowej LPP.

Nowa strategia LPP na lata 2025-2027 zakłada podwojenie w trzy lata skali biznesu istniejącego od 33 lat: 40 mld zł przychodu, 8 mld zł EBITDA, 7500 sklepów. Co dziś daje możliwości takiego przyspieszenia?

To, że można tak przyspieszyć rozwój firmy, to kompilacja kilku czynników. Sytuacja rynkowa zmieniła się po covidzie. Ludzie w mniejszych miejscowościach zorientowali się, że nie muszą wyjeżdżać na zakupy do dużych miast, dużych centrów handlowych. Zorientowali się, że większość potrzeb mogą zrealizować w niewielkich lokalnych galeriach, które nazywamy retail parkami oraz dzięki internetowi, który stał się bardzo ważnym kanałem sprzedaży.

Po drugie, każdy ze sprzedawców, w tym i my, uzbroił się w narzędzia, dzięki którym ludzie z mniejszych miejscowości nie muszą się przemieszczać, aby coś kupić. I trzeci element, który spowodował, że pojawiło się „okno możliwości”, to konsekwencja covidu, czyli ta „duża” inflacja: przyszła i wymusiła na konsumentach oszczędności. Te trzy elementy sprawiły, że możemy myśleć o skalowaniu biznesu Sinsaya. Nie ma się co oszukiwać, ten duży wzrost będzie stymulowany przez Sinsaya. To dla nas szansa i nierozważne byłoby z niej nie skorzystać.

7500 sklepów to więcej niż mają europejscy odzieżowi potentaci: H&M czy Inditex, właściciel Zary....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13143

Wydanie: 13143

Spis treści
Zamów abonament