Polacy mają już dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Tylko mniej niż co piąty badany wierzy, że rywalizacja na oferty promocyjne i reklamy porównawcze jest potrzebna i działa na korzyść klientów.
O ile na początku intensywna wojna cenowa Lidla i Biedronki przyciągała ogromną uwagę klientów, to z biegiem czasu się to zmieniło. Obecnie już tylko 19,3 proc. respondentów uważa, że to akcja potrzebna i działa na korzyść konsumentów – wynika z badania UCE Research i agencji Hybrid Europe, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Z badania przeprowadzonego na grupie ponad 5,4 tys. uczestników wynika, że 38,7 proc. ankietowanych jest przeciwnego zdania. 42 proc. nie ma zdania na ten temat lub nie wie, jak to skomentować.
Agresywna konkurencja
– Widać jasno, że konsumenci nie postrzegają wojny cenowej między dyskontami jako korzystnej. Mała liczba wskazań aprobujących wojnę cenową może sugerować, że choć klienci cenią niskie ceny, to jednocześnie mogą obawiać się negatywnych skutków agresywnych działań cenowych, jak spadek jakości produktów czy ograniczenie asortymentu – mówi Adam Iwiński, prezes Hybrid Europe. – Dominacja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
