Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy zainteresowani kampanią

24 kwietnia 2025 | Pierwsza strona | Jacek Nizinkiewicz

Większość z nas śledzi wydarzenia związane z trwającym wyścigiem prezydenckim.

Brak zainteresowania kampanią wyborczą deklaruje 33,8 proc. respondentów. Nie śledzą zatem spotkań kandydatów z wyborcami, nie oglądają debat. Wniosek taki płynie z sondażu IBRiS dla „Rzeczpospolitej”.

Większość (66,2 proc.) kampania jednak interesuje. O czym to świadczy? – O tym, że polityzacja społeczeństwa postępuje – mówi prof. Rafał Chwedoruk, politolog z Uniwersytetu Warszawskiego. – Polski system partyjny jest reprezentatywny. To również triumf naszej konstytucji i tego, że odnaleźliśmy się w systemie partyjnym – tłumaczy i dodaje, że mamy za sobą „mroczne lata 90.”, gdy pojawiali się „dziwni kandydaci znikąd, którzy wykorzystywali niską frekwencję i zniechęcenie Polaków do polityki”.

Tymczasem sondaże poparcia dla poszczególnych kandydatów zaczynają zaskakiwać i kampania robi się coraz ciekawsza.

Wydanie: 13159

Wydanie: 13159

Spis treści
Zamów abonament