Polacy zainteresowani kampanią
Większość z nas śledzi wydarzenia związane z trwającym wyścigiem prezydenckim.
Brak zainteresowania kampanią wyborczą deklaruje 33,8 proc. respondentów. Nie śledzą zatem spotkań kandydatów z wyborcami, nie oglądają debat. Wniosek taki płynie z sondażu IBRiS dla „Rzeczpospolitej”.
Większość (66,2 proc.) kampania jednak interesuje. O czym to świadczy? – O tym, że polityzacja społeczeństwa postępuje – mówi prof. Rafał Chwedoruk, politolog z Uniwersytetu Warszawskiego. – Polski system partyjny jest reprezentatywny. To również triumf naszej konstytucji i tego, że odnaleźliśmy się w systemie partyjnym – tłumaczy i dodaje, że mamy za sobą „mroczne lata 90.”, gdy pojawiali się „dziwni kandydaci znikąd, którzy wykorzystywali niską frekwencję i zniechęcenie Polaków do polityki”.
Tymczasem sondaże poparcia dla poszczególnych kandydatów zaczynają zaskakiwać i kampania robi się coraz ciekawsza.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)