Kurierzy z międzynarodowymi walizkami
Międzynarodowy transport kurierski rośnie, a popyt przyciąga nowych graczy ciekawymi ofertami.
materiał partnera
Od kilku lat firmy kurierskie, bazując na własnej europejskiej sieci, rozwijają usługi B2C, czyli obsługę e-commerce. – Przekraczają one granice państw, do czego zachęcają różnice cenowe, asortymentowe. Przyrosty obrotów sięgają 20–30 proc. r./r. i jest to siła napędowa dla całej branży kurierskiej – zauważa wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral.
Przykładem jest DPD Polska. – W 2024 r. rynek kurierski urósł o 9 proc., my o 13 proc., a w przesyłkach międzynarodowych o 23 proc. – podkreśla prezes DPD Polska Rafał Nawłoka. Przesyłki międzynarodowe oferują również GLS, DHL, UPS, FedEx i InPost.
Za rosnącymi potokami przesyłek idą inwestycje. Grupa DHL zainwestowała 180 mln EUR w Międzynarodowe Centrum Logistyczne w Robakowie pod Poznaniem, otwarte w 2024 r.
Jednak uznani gracze mają niepostrzeżenie konkurenta: Nova Post, która uruchomiła swoje pierwsze oddziały w Polsce w 2022 r., zaraz po ataku Rosji na Ukrainę, aby pomóc uchodźcom z bombardowanych regionów dostarczać swoje rzeczy z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)