Handel w nowej rzeczywistości
Sztuczna inteligencja, automatyzacja magazynów i procesów sprzedażowych, wirtualna rzeczywistość – technologiczne innowacje stają się w branży standardem.
Ponad trzy czwarte firm detalicznych zamierza w 2025 r. zwiększyć swój budżet technologiczny – wynika z badania Total Retail. Zdecydowana większość respondentów planuje zwiększyć wydatki na ten cel od 6 do 10 proc. rok do roku. Wśród obserwowanych trendów na pierwszy plan wyraźnie wybija się sztuczna inteligencja.
Jak pomaga AI
Aż 47 proc. detalistów uznaje AI za kluczową dla ich działalności, co pokazuje, że technologia ta przestała być eksperymentem, a stała się w branży standardem – wynika z najnowszego raportu KPMG. Eksperci wskazują na trzy kluczowe obszary, w których zaawansowane algorytmy mogą wesprzeć branżę handlową. Pierwszym są nowe modele biznesowe. Personalizacja oferty, analiza danych w czasie rzeczywistym oraz precyzyjne prognozowanie popytu przekładają się na wzrost efektywności biznesu.
Drugą kluczową kwestią jest integracja AI z innymi technologiami. Takimi jak analityka predykcyjna czy automatyzacja procesów. Połączenie technologii pozwala na lepsze zarządzanie zapasami, optymalizację kosztów i szybsze reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe. Trzecią korzyścią jest oszczędność czasu i skuteczniejszy marketing, co wprost przekłada się na spadek kosztów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
