Wyszukiwarka Google już nie taka popularna
Chatboty ze sztuczną inteligencją zmieniają sposób wydobywania informacji z internetu. Zachwiały pozycją najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie i wymuszają działanie na jej właścicielu.
– Pierwszy raz od 15 lat udziały Google’a w rynku wyszukiwarek spadły poniżej 90 proc. i spadają dalej. To bardzo ciekawy moment – uważa Michał Sadowski, założyciel i prezes firmy Brand24, analizującej opinie nt. marek w mediach społecznościowych.
Google to dla jego firmy, jak i milionów innych przestrzeń na promowanie produktów. Zmiana, o której mówił Sadowski, miała miejsce na przełomie roku, ale według śledzącego użytkowników internetu Statcounter Global Stats, w kwietniu br. nadal udział Google’a w rynku wyszukiwarek wynosił 89,66 proc.
Konkurentów dzieli od niego nadal przepaść. Udział Binge’a (Microsoft) wynosił 3,88 proc., Yandeksu (należy do konsorcjum rosyjskich inwestorów) – 2,53 proc., Yahoo! (Apollo Global Management) – 1,32 proc., DuckDuckGo! (założona w Stanach Zjednoczonych przez Daniela Weinberga) – 0,84 proc., a Baidu (udziały mają różni inwestorzy, wywodzi się z Chin) – 0,72 proc.
Powód spadku udziału Google’a w rynku wyszukiwarek (na razie chodzi o ilość zapytań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
