Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyszukiwarka Google już nie taka popularna

12 maja 2025 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita

Chatboty ze sztuczną inteligencją zmieniają sposób wydobywania informacji z internetu. Zachwiały pozycją najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie i wymuszają działanie na jej właścicielu.

– Pierwszy raz od 15 lat udziały Google’a w rynku wyszukiwarek spadły poniżej 90 proc. i spadają dalej. To bardzo ciekawy moment – uważa Michał Sadowski, założyciel i prezes firmy Brand24, analizującej opinie nt. marek w mediach społecznościowych.

Google to dla jego firmy, jak i milionów innych przestrzeń na promowanie produktów. Zmiana, o której mówił Sadowski, miała miejsce na przełomie roku, ale według śledzącego użytkowników internetu Statcounter Global Stats, w kwietniu br. nadal udział Google’a w rynku wyszukiwarek wynosił 89,66 proc.

Konkurentów dzieli od niego nadal przepaść. Udział Binge’a (Microsoft) wynosił 3,88 proc., Yandeksu (należy do konsorcjum rosyjskich inwestorów) – 2,53 proc., Yahoo! (Apollo Global Management) – 1,32 proc., DuckDuckGo! (założona w Stanach Zjednoczonych przez Daniela Weinberga) – 0,84 proc., a Baidu (udziały mają różni inwestorzy, wywodzi się z Chin) – 0,72 proc.

Powód spadku udziału Google’a w rynku wyszukiwarek (na razie chodzi o ilość zapytań...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13172

Wydanie: 13172

Spis treści
Zamów abonament