Jak spaghetti bez parmezanu
Nazwiska Roberta de Niro i Nicholasa Pileggiego stały za dwoma gangsterskimi arcydziełami, „Chłopcami z ferajny” i „Kasynem”. Oba wyreżyserował Martin Scorsese, którego stylu boleśnie brakuje w każdej scenie „The Alto Knights”.
Nie tak przeciętny film powinien wyjść spod ręki człowieka, który napisał książkę „Chłopcy z ferajny” oraz scenariusz do jej filmowej adaptacji z 1990 r. Pomysł na „The Alto Knights” krążył po Hollywood od lat 70. Opowieść o konflikcie między Frankiem Costello i Vito Genovese byłaby pewnie świeża kilka dekad temu, ale 20 lat po emisji ostatniego odcinka „Rodziny Soprano” jest już tylko odgrzewanym spaghetti. Wciąż smakuje (bo włoskie dania zawsze smakują), ale zdecydowanie czuć wtórność.
Robert de Niro zagrał gangstera w niemal tuzinie filmów. Jego przełomową rolą był Johnny Boy w „Ulicach nędzy” (1973) Scorsesego. Rok później dostał pierwszego Oscara za kreację Don...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta