Wakacyjne polskie hity eksportowe
Podczas letnich wyjazdów można trafić za granicą na wiele pochodzących z Polski produktów: piwo bezalkoholowe, jabłka, a nawet lody.
W ubiegłym roku eksport polskich lodów wzrósł r./r. o 17 proc., podobnie było w przypadku jabłek. O jedną piątą zwiększyliśmy sprzedaż zagraniczną kamperów, a parasoli słonecznych o 16 proc. – wynika z danych International Trade Center oraz instytucji płatniczej Akcenta, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
– Choć globalne wyzwania gospodarcze nie omijają polskiego eksportu, sezon letni przynosi wyraźne ożywienie w wybranych branżach – mówi Radosław Jarema, dyrektor polskiego oddziału Akcenty.
Wartość sprzedaży zagranicznej lodów przekroczyła w ub.r. 404 mln euro, co dało nam piąte miejsce w Europie, przed Włochami. Także jabłka to jeden z eksportowych hitów naszego rolnictwa. Dzięki sprzedaży o wartości 471 mln euro mamy siódme miejsce na świecie.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)