Fuzja bez wizji nie wypali
Po przejęciu firmy fundamentalnym zadaniem jest zatrzymanie talentów.
Fuzje i przejęcia to skuteczne sposoby na szybki wzrost firmy. Dobrze zaplanowana transakcja pozwala zwiększyć skalę działania, zdobyć nowe rynki i wzmocnić pozycję. Sfinalizowanie przejęcia to jednak dopiero pierwszy krok – prawdziwym sukcesem jest synergia, gdy oba biznesy są zintegrowane w taki sposób, aby ostateczne korzyści przewyższyły sumę ich indywidualnych osiągnięć. Takie firmy osiągają pełny potencjał i lepsze wyceny, co ma zasadnicze znaczenie, jeśli zakup jest dokonywany z myślą o późniejszej sprzedaży.
Fuzje i przejęcia (M&A – ang. mergers and acquisitions) mogą okazać się udane tylko wtedy, jeśli spełniają podstawowy warunek – muszą mieć sens strategiczny. Akwizycja firmy, która nie wpisuje się w długofalowe cele, prowadzi do rozproszenia zasobów i utraty przewagi rynkowej. Wiele podmiotów popełnia błąd, przejmując spółki bez jasnej wizji, co kończy się stratą czasu i pieniędzy. Dotyczy to szczególnie tych firm technologicznych, które przejmują produkty uzupełniające ich portfolio lub wypełniające luki produktowe.
Facebook (obecnie Meta) doskonale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
