Każdego dnia znika przynajmniej 10 sklepów
W pierwszym półroczu liczba sklepów na polskim rynku skurczyła się w porównaniu z końcem 2024 r. o nieco ponad 0,5 proc., do około 365,2 tys. placówek – wynika z danych Dun & Bradstreet Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Największe spadki notuje się w sektorze detalicznej sprzedaży odzieży i obuwia, a także drogerii, sklepów z częściami motoryzacyjnymi, z używaną odzieżą, komputerami czy z zabawkami. Liczba placówek spadła w 18 z 28 monitorowanych przez Dun & Bradstreet branż. W pozostałych liczba sklepów wzrosła, m.in. o 3,2 proc. w przypadku warzywniaków. Przybyło również piekarni, sklepów z alkoholem, sprzętem AGD, artykułami sportowymi, medycznymi i punktów jubilerskich. —pm


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
