Koniec pożyczek bez BIK
Reklamy kredytów konsumenckich nie będą mogły sugerować, że pożyczone pieniądze poprawią sytuację finansową.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował się na stworzenie nowego, spójnego aktu o kredycie konsumenckim. Wiele zmian będzie dotyczyć dozwolonych treści przekazywanych w reklamach o kredytach. Nie będzie można zachęcać do wzięcia kredytu, np. sugerując, że poprawi on sytuację finansową, a informacje z BIK nie utrudnią udzielenia pożyczki.
– Uwagę zwracają bardzo szerokie zakazy reklamowania kredytu konsumenckiego czy nałożenie sankcji kredytu darmowego za naruszenie przepisów o ocenie zdolności kredytowej. Projekt ma fundamentalne znaczenie dla przyszłości rynku – komentuje dr Marcin Czugan, prezes Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)