Auto-ekologia wygrała
Samochody z napędem hybrydowym mogą korzystać z preferencji podatkowych – orzekł NSA.
Auta z elektrycznie wspomaganym napędem mogą korzystać z obniżonych stawek akcyzy, niezależnie od tego, jaki rodzaj napędu hybrydowego w nich zastosowano. Taki jest sens wydanego w czwartek wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Przyznał on rację firmie Mazda Poland w sporze z władzami skarbowymi o podatkowe traktowanie tzw. miękkich hybryd.
To właśnie ten rodzaj napędu był kością niezgody między fiskusem a Mazdą (a w podobnych sprawach także z innymi producentami). Miękka hybryda to samochód, który ma dwa silniki: spalinowy i elektryczny. Ten elektryczny pełni rolę jedynie wspomagającą działanie silnika spalinowego tylko w niektórych momentach, np. podczas przyspieszania oraz przy uruchamianiu.
Silnik elektryczny takiej miękkiej hybrydy nie wymaga ładowania z zewnątrz, wykorzystuje bowiem energię odzyskiwaną podczas hamowania samochodu. Zdaniem władz skarbowych, przepis...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)