Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Auto-ekologia wygrała

24 października 2025 | Pierwsza strona | Paweł Rochowicz

Samochody z napędem hybrydowym mogą korzystać z preferencji podatkowych – orzekł NSA.

Auta z elektrycznie wspomaganym napędem mogą korzystać z obniżonych stawek akcyzy, niezależnie od tego, jaki rodzaj napędu hybrydowego w nich zastosowano. Taki jest sens wydanego w czwartek wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Przyznał on rację firmie Mazda Poland w sporze z władzami skarbowymi o podatkowe traktowanie tzw. miękkich hybryd.

To właśnie ten rodzaj napędu był kością niezgody między fiskusem a Mazdą (a w podobnych sprawach także z innymi producentami). Miękka hybryda to samochód, który ma dwa silniki: spalinowy i elektryczny. Ten elektryczny pełni rolę jedynie wspomagającą działanie silnika spalinowego tylko w niektórych momentach, np. podczas przyspieszania oraz przy uruchamianiu.

Silnik elektryczny takiej miękkiej hybrydy nie wymaga ładowania z zewnątrz, wykorzystuje bowiem energię odzyskiwaną podczas hamowania samochodu. Zdaniem władz skarbowych, przepis...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 13312

Wydanie: 13312

Spis treści

Reklama

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament