Condo czy apartament wakacyjny
Apartament wakacyjny to bardziej płynny produkt. Jeśli ktoś chce wyjść z inwestycji, ze sprzedażą nie ma większego problemu. Nieporównywalnie trudniej jest sprzedać pokój w condohotelu – mówi Marcin Dumania, prezes Sun & Snow.
Polacy lubią wypoczywać w apartamentach wakacyjnych czy wolą hotele?
Myślę, że jest grupa osób wierna hotelom i grupa osób wierna apartamentom wakacyjnym. Na pewno apartamenty wynajmuje coraz więcej urlopowiczów i turystów. To produkt coraz bardziej zbliżony do oferty hotelowej. W wielu apartamentowcach są baseny, restauracje, sauny, spa. A przewagą są znacznie większe przestrzenie: standardowy apartament ma ok. 35 metrów, składa się z dwóch osobnych pokoi, co oznacza większy komfort. Pokój w hotelu ma ok. 20 mkw.
Czego chce statystyczny urlopowicz, turysta?
Bardzo ważny jest basen. I wcale nie chodzi o to, że turysta na pewno z niego skorzysta. Ale chce mieć taką możliwość. Jeśli będzie kiepska pogoda, to nie będzie musiał siedzieć cały dzień w pokoju albo chodzić po deszczu. Wiele osób, które zatrzymują się w apartamencie na dłużej niż dwa dni, docenia też kuchnię, w której można coś sobie przygotować. Są też pytania o spa, masaże. Na pewno nie zaszkodzi, jeśli blisko jest też dobra restauracja.
Mieszkania wakacyjne to wciąż dobra oferta dla inwestorów?
Inwestycja jest warta rozważenia. Pytanie tylko, jaki jest najważniejszy jej cel.
Powiedzmy, że zarabianie.
To zależy, jakie inwestor ma oczekiwania co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
