Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Platformy internetowe udostępniają MŚP narzędzia, które mogą pomóc w pozyskiwaniu klientów, zwiększeniu sprzedaży oraz inspirują do innowacji. Umożliwiają także firmom wyjście na rynki międzynarodowe.
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) są kluczowe dla gospodarki, odpowiadając za niemal połowę polskiego PKB (prawie 47 proc.). W czołówce całego sektora znalazły się mikroprzedsiębiorstwa – to one mają największy udział w generowaniu PKB przez firmy (niemal 28 proc.). Tak wynika z najnowszych danych PARP („Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2025”).
To właśnie małe i średnie firmy są podstawowym dostawcą produktów i usług dla lokalnych społeczności. Są także kluczowe dla lokalnego rynku pracy. W MŚP pracuje łącznie 6,9 mln osób, z czego ponad 4,3 mln w samych mikrofirmach. To właśnie te podmioty tworzą aż 42,2 proc. miejsc pracy w całym sektorze MŚP.
Jednocześnie, jak wynika z raportu PARP, dla małych i średnich firm nie brakuje wyzwań. Stoją one chociażby przed koniecznością szybkiej adaptacji do zmieniających się nawyków konsumentów i postępującej cyfryzacji. Ważne jest także zwiększanie bazy klientów i rozwijanie działalności, w tym także skuteczne wychodzenie za granicę.
Aby było to możliwe, niezbędne są działania promocyjne pozwalające dotrzeć do konsumentów z informacją o produktach czy usługach. Tymczasem kampanie reklamowe w mediach i tradycyjnych nośnikach są często nieosiągalne dla firm z sektora MŚP, zwłaszcza gdy mówimy o segmencie mikrofirm, stanowiących aż przeszło 97 proc. wszystkich przedsiębiorstw w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
