AI rewolucyjnie zmienia biznes
Rozwiązania sztucznej inteligencji przełożą się na oszczędności, automatyzację, zmianę profili działania i wzrost tych biznesów, które mądrze zastosują narzędzia AI, a nie będą czekać, że to się stanie samo – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. rynku biznesowego.
Podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie dużo mówiło się m.in. o nowych technologiach. W centrum uwagi jest sztuczna inteligencja (AI). Jak to wygląda z punktu widzenia Orange Polska?
Sztuczna inteligencja wygląda bardzo dobrze zarówno z perspektywy Orange Polska, jak i całego rynku. Pracując z rynkiem biznesowym, od firm małych, przez średnie aż po duże widzę, że jest to temat numer jeden. Nic dziwnego, bo hype i dyskurs na rynku wokół tego tematu jest bardzo duży. Natomiast u klientów obserwujemy głównie eksperymenty i testy, rzadziej jest to kompleksowa strategia. Trudno się temu dziwić, bo co miesiąc pojawiają się nowe modele i rozwiązania, więc trudno jest stworzyć spójną strategię.
A w jaki sposób państwo wykorzystują rozwiązania oparte na AI?
Dla Orange Polska to obszar, który już w poprzedniej strategii, cztery lata temu, wskazaliśmy jako strategiczny. W tym roku ogłaszaliśmy kolejną strategię, w której także jest obecny. Stworzyliśmy tzw. markę parasolową i strukturę projektową pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
