Zielona logistyka
Unijne przepisy wymagają od firm ograniczania emisji CO2 i spełniania przez podmioty drobiazgowych regulacji. Zadanie okazuje się kosztowne i trudne technicznie.
Do procesu elektryfikacji transportu drogowego trzeba włączyć klientów. Pierwsze uruchomione w Polsce liniowe połączenie elektrycznymi ciężarówkami ruszyło dzięki trójstronnej współpracy Grupy Raben z Ikeą i Volvo. Dopiero ona umożliwiła uruchomienie stałych przewozów elektrycznymi ciężarówkami – podkreślił dyrektor rozwoju biznesu we Fresh Logistics, Raben Group, Antoni Zbytniewski.
Wysokie koszty wdrożenia
Jedynie część przewozów drogowych zorganizowana jest w ruchu liniowym. Większość flot podejmuje zlecenia na wolnym rynku, co utrudnia stworzenie wielostronnych porozumień. – Dlatego elektryfikację zaczynają najwięksi operatorzy logistyczni, ponieważ mogą realizować trudne projekty. Wierzymy, że uda się pociągnąć rynek za nami. My też eksperymentujemy, a eksperyment ma to do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)