UE znosi zakaz dla aut spalinowych
Przemysł motoryzacyjny liczył, że Komisja Europejska odpuści więcej. Z drugiej strony, ekolodzy i tak są zdruzgotani.
Nie będzie zakazu sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym. Komisja Europejska obniżyła cel redukcji emisji na 2035 r. do 90 proc., przy czym pozostałe 10 proc. będzie musiało zostać zrekompensowane poprzez wykorzystanie niskoemisyjnej stali wyprodukowanej w UE lub paliw syntetycznych oraz biopaliw. – Pozwoli to, aby hybrydy plug-in, pojazdy z range extenderem, z miękką hybrydą i pojazdy z silnikiem spalinowym nadal odgrywały rolę po 2035 r., obok samochodów w pełni elektrycznych i wodorowych – poinformowała KE.
W przygotowanym pakiecie dla przemysłu motoryzacyjnego, mającym pomóc branży w przechodzeniu na zeroemisyjność, znalazł się zapis o możliwości korzystania przez producentów samochodów z „superkredytów” emisyjnych dla małych i przystępnych cenowo aut elektrycznych produkowanych na terenie UE do 2035 r. Przyjmując współczynnik 1,3 w obliczeniach celów emisji oznacza to, że jeśli producent sprzeda 10 małych pojazdów elektrycznych, otrzyma kredyty emisyjne o wartości 13 samochodów. To zachęta do wprowadzania na rynek większej liczby małych modeli.
Bardziej elastyczny stanie się cel emisyjny dla samochodów osobowych na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
