Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słodycz nie dla każdego

20 lipca 1994 | Ekonomia | KB

Słodycz nie dla każdego

Agencja Rynku Rolnego za pośrednictwem Polskiego Związku Pszczelarskiego umożliwi pszczelarzom w br. zakup po cenach preferencyjnych 10 tys. ton cukru (dwa razy więcej niż w ubiegłym roku) -- poinformowano w Ministerstwie Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Pozostała część konsumentów nie może raczej liczyć na ulgowe traktowanie przez rolne lobby. Z chwilą wejścia w życie planowanej ustawy cukrowej -- czego się zresztą specjalnie nie kryje -- cena cukru wzrośnie. Nie pierwszy to niestety przykład powolnego, ale systematycznego osłabiania jednego z podstawowych rygorów ekonomii rynkowej, jakim jest ta sama cena za ten sam produkt dla każdego nabywcy. Gdy cena przestaje być ceną, ekonomia rynkowa zamienia się w ekonomię nakazowo-rozdzielczą.

K. B.

Brak okładki

Wydanie: 222

Spis treści
Zamów abonament