Inna nagość
Inna nagość
Dlaczego prace Katarzyny Kozyry wzbudzają tak wiele negatywnych emocji? Warto zastanowić się nad tym, i to nie tylko w kontekście sztuki najnowszej, także tej z epok minionych. Bo technika i narzędzia, którymi posługuje się artysta, są mniej ważne od intencji autora i przesłania dzieła.
Oto w fotograficznym pastiszu Manetowskiej "Olimpii" artystka wystąpiła sama, z ogoloną po chemioterapii głową, oraz pokazała w tej samej scenerii zasuszoną, schorowaną staruszkę. Mówiono wówczas o niesmaku, jaki wzbudzało upublicznianie choroby; nie podobało się odsłanianie mizerii ludzkiego ciała zniszczonego wiekiem. Po zrealizowaniu wideoinstalacji "Łaźnia" zarzucano artystce, że dokonała zamachu na ludzką godność i prawo do intymności. Z kolei praca "Więzy krwi" oburzała przedstawieniem obnażonego kalekiego ciała w połączeniu z symbolami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta