W poszukiwaniu utraconej orginalności
W poszukiwaniu utraconej oryginalności
Jedna z prezentowanych w Wenecji prac - "Król Szczurów" niemieckiej artystki Kathariny Fritsch
(C) REUTERS
Tegoroczne 48. Międzynarodowe Biennale Sztuki w Wenecji zdominowały młode artystki. Już dawno ten ponadstuletni przegląd sztuki współczesnej nie był tak kontrowersyjny. Wrażenie to dotyczy przede wszystkim wystawy "dAPERTutto"/"Aperto over All" ("Otwarte ponad wszystko") przygotowanej w na terenach Arsenału przez słynnego szwajcarskiego kuratora Haralda Szeemanna. W mniejszym stopniu - narodowych pawilonów, znajdujących się przeważnie w ogrodach Giardini di Castello.
66-letniego Haralda Szeemanna, wybranego kuratorem na ten i 2001 rok, wsławiły liczne indywidualne i tematyczne wystawy, m.in. niedoścignione "documenta V" w Kassel w 1972 r., "Monte Verita" w Asconie, Zurichu, Berlinie, Wiedniu i Monachium w 1978 r., utworzenie specjalnego, cyklicznego pokazu dla młodych artystów "Aperto" na Biennale w Wenecji w 1980 r. oraz 4. Biennale w Lyonie w 1997 r.
Efektem zawartego w tytule wystawy otwarcia jest prawie dwukrotne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta