Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nagrody to nie wygrane

10 kwietnia 2000 | Małe i Średnie Przedsiębiorstwa | SB

PODATKI

Sprzedaż premiowa

Nagrody to nie wygrane

Jednym ze sposobów uatrakcyjnienia swojej oferty oraz lepszej promocji własnych towarów jest nagradzanie stałych kontrahentów. Zwykle przyznanie nagród odbywa się na podstawie regulaminu ustalonego przez organizatora sprzedaży premiowej. Jeżeli nagrodę otrzymuje osoba fizyczna (przedsiębiorca), to organizator potrąca podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości 10 proc. wartości nagrody - zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Organy podatkowe uznają jednak, że uzyskanie nagrody w takich warunkach jest przychodem z działalności gospodarczej u osób je otrzymujących lub wygraną w grze losowej, na którą organizator winien uzyskać stosowne zezwolenie.

Trudno uznać, że stanowisko to zawsze jest uzasadnione. Zryczałtowany 10-proc. podatek dochodowy pobiera się z tytułu wygranych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1983

Spis treści
Zamów abonament