Wprowadzenie nowego systemu szkolnictwa ponadgimnazjalnego
Proces przebudowy polskiego systemu szkolnego, czyli stopniowego wprowadzania w życie reformy strukturalno-programowej, obejmuje osiem lat - od 1 września 1999 do 31 sierpnia 2007 r.
Podstawy prawne przemian
Przeprowadzanie zmian strukturalnych wymaga oczywiście rozwiązań prawnych, zarówno na poziomie regulacji ustawowych w postaci nowelizacji ustawy z 8 I 1999 r. "Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego" (Dz.U. rozdz. 12 poz. 96 1999 r.), jak i w postaci rozporządzenia, dla którego delegację zawiera wymieniona ustawa.
Wstępny projekt regulacji dotyczących wprowadzenia nowych typów szkół ponadgimnazjalnych i przekształcenia dotychczasowych szkół ponadpodstawowych w szkoły ponadgimnazjalne przedstawiony jest poniżej. Zawiera on zapisy projektowanej nowelizacji ustawy oraz bardziej szczegółowe regulacje, które powinny znaleźć się w rozporządzeniu, ukazując planowany przebieg procesu przebudowy ustroju szkolnego. Podstawowy mechanizm w okresie przejściowym polega na utworzeniu nowych typów szkół, w ramach których wygaszane są kolejne klasy starego typu. Przepisy określają losy edukacyjne uczniów, którzy nie otrzymali promocji w ostatnich rocznikach szkół ponadpodstawowych. W tekście zawarte są regulacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta