Szum mojego odkurzacza
Kolorowe, pachnące i dźwięczące
Szum mojego odkurzacza
Znak towarowy bywa najcenniejszym dobrem przedsiębiorstwa, ponieważ wyróżnia produkt i jest wskazówką dla klienta. Od dawien dawna miał formę słów, cyfr, godeł. Teraz przyszła pora na kolory, zapachy i dźwięki.
Pojawiły się tzw. sensoryczne znaki towarowe, z angielska - sensory trade marks. Najpierw wprowadzono je w Ameryce.
Kolorowe myjki
Na rynku można wyróżnić wiele produktów, symbolizowanych przez kolory, poczynając od rzeczy do użytku osobistego, kończąc na urządzeniach przemysłowych. Znakiem towarowym może być kombinacja barw, ale czy może się nim stać pojedynczy kolor?
Jeszcze w niedalekiej przeszłości sądy w USA obawiały się, że kolorów szybko zabraknie, jeśli sądy zaczną rejestrować pojedyncze jako znaki towarowe (teoria wyczerpania się koloru). Sugerowano, że w ten sposób większość barw zostanie zmonopolizowana i zahamuje to rozwój konkurencji. Sytuacja zmieniła się po wydaniu orzeczenia Sądu Apelacyjnego w sprawie rejestracji różowego jako znaku towarowego Owens-Corning Fiberglass (OCF) do oznaczania materiałów izolacyjnych z włókna szklanego przeznaczonych do mieszkań. Sąd Apelacyjny uznał, że teoria wyczerpania się koloru nie znajduje w tej sprawie zastosowania. OCF jest bowiem jedynym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta