Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Założenia programowe szkół ponadgimnazjalnych

10 kwietnia 2000 | Raporty | AP

Założenia programowe szkół ponadgimnazjalnych

Główne założenia reformy programowej

Wszystkie zmiany systemowe i strukturalne winny służyć reformie programowej, która sytuuje ucznia w centrum działalności szkoły. Fundamentem reformy programowej na wszystkich szczeblach nauczania jest podstawa programowa. Od jej postanowień i właściwej realizacji w zasadniczym stopniu zależy upodmiotowienie i osobowe traktowanie ucznia w toku procesu nauczania, podniesienie jakości kształcenia i wychowania młodzieży oraz przygotowanie jej do kształcenia ustawicznego.

Reforma programowa służy realizacji powszechnie w świecie zachodnim akceptowanego założenia, zgodnie z którym w większym niż dotychczas stopniu należy integrować wiedzę ogólną i wiedzę ogólnozawodową.

Spójność zasad reformy programowej w ciągu całego procesu kształcenia

Troska o spójność reformy programowej ma na celu m.in. zapewnienie ciągłości edukacji między kolejnymi poziomami kształcenia, co zakłada istnienie określonych cech wspólnych, obecnych w podstawach programowych wszystkich etapów kształcenia. Takim elementem wspólnym są w szczególności zadania ogólne, zapisane w preambule "Podstawy programowej dla sześcioletnich szkół podstawowych i gimnazjów".

a. "Nauczyciele powinni dążyć do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1983

Spis treści
Zamów abonament