Prawda blokowisk
Wykonawcy hip hop podbijają polski rynek
Prawda blokowisk
W polskiej fonografii trwa znakomita passa hip hopu. Rozpoczął ją 5 lat temu półmilionowym nakładem debiutanckiego albumu wyklinany dziś przez młodych wykonawców Liroy. Gdy Justyna Steczkowska czy Piasek mieli ostatnio kłopoty ze sprzedażą 20 tys. albumów, zespoły hiphopowe sprzedawały znacznie więcej - grupa Molesta ponad 25 tys. płyt, Kaliber 44 ponad 50 tys. Ogromną popularnością cieszą się w Polsce również gwiazdy zagraniczne. Najnowsza płyta Eminema znalazła już 91 tys. nabywców. Rosnące powodzenie nowego gatunku wyczuły duże firmy płytowe. Mała wytwórnia Asfalt Records, która wydała około 7 płyt w nakładach 3-4 tys., podpisała umowę dystrybucyjną z Koch International, jedną z największych niezależnych firm fonograficznych w kraju. Liroy założył własną firmę Def Noizz i podpisał kontrakt na współpracę z Sony Music Polska. Pomaton EMI stworzył hiphopowy oddział Baza Lebel, którym kierują muzycy popularnej Molesty. Mają całkowicie wolną rękę. Universal Polska, jako jeden z trzech europejskich spółek koncernu, najprawdopodobniej powoła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta