Elektronizacja potrzebuje racjonalnego pośpiechu
Elektronizacja potrzebuje racjonalnego pośpiechu
STEVEN H. GUNBY
Przełożył Andrzej Ehrlich
Strumyki okazji do prowadzenia działalności on-line szybko przekształcają się w powódź. Pomysły rodzą się wewnątrz organizacji. A okazje pojawiają się samorzutnie - z inicjatywy firm działających on-line, albo tradycyjnych konkurentów, dążących do zapoczątkowania działalności przez Internet w skali całego sektora, lub firm z przyległych sektorów, czy wreszcie nieznanych przedsiębiorców z pomysłami na wykorzystanie zasobów poza siecią do generowania bogactwa on-line.
Większość menedżerów wysokiego szczebla zdaje sobie sprawę, że nie panują nad tą powodzią pomysłów. Rozumieją, że niektóre z nich powinni agresywniej wykorzystywać, ale nie wiedzą, jakie, ile i za ile. Martwią się, że zamiast uczestniczyć w grze, by wygrać, w efekcie zapłacą jedynie za udział w niej.
Firmom potrzebny jest zatem sposób na szybkie wykrycie, ocenę i ustalenie priorytetów nadarzających się okazji handlu elektronicznego. Muszą zrozumieć inicjatywy pojawiające się w organizacji, odsiać te o małej wartości i skoncentrować się na naprawdę dużych okazjach, angażując się w stopniu wystarczającym do wygranej. Krótko mówiąc, potrzebny im jest proces elektronizacji.
Ujawnianie pełnej gamy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta