Pisał tak jakby śpiewał
Pisał tak, jakby śpiewał
PAP/CAF
Grudzień 1953 roku był smutny dla polskiej literatury. Trzy tygodnie przed Tuwimem zmarł przecież inny, równie wielki poeta - Konstanty Ildefons Gałczyński.
W posłowiu "Co nam zostało z tych lat...?" do wyboru twórczości Tuwima, zatytułowanego "Dom mój: cztery ściany wiersza" Ziemowit Fedecki pyta: "Co nam zostało z Tuwima?" i natychmiast odpowiada: "Myślę, że znacznie więcej, niżby się mogło wydawać na pierwszy rzut oka". Z góry trzeba zaznaczyć, że Fedeckiemu udała się rzecz niebywała, bowiem nie dzieląc poezji Tuwima na oryginalną i przekładową, na poważną (wiersze dla dorosłych) i mniej poważną (wiersze dla dzieci) czy wręcz niepoważną (humoreski i piosenki), antologista w jednym, liczącym ponad 500 stron, tomie uporządkował kanon twórczości autora "Siódmej jesieni". Dla Fedeckiego Tuwim jest nie tylko wybitnym poetą jako autor "Sokratesa tańczącego", "Zieleni" i "Balu w operze", ale także jako twórca skierowanych do dzieci wierszy, takich jak:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta