Kuchenna baśń
Kuchenna baśń
Jeżeli reklama jest zwierciadłem społeczeństwa, to najwyraźniej odbija się w nim kwestia kobieca GRZEGORZ ŁYŚ
J edyną ideologią kampanii reklamowych jest skuteczność i zysk. Dlatego właśnie reklama uważana jest za bardzo wiarygodne narzędzie poznawania rzeczywistości. Za jej, nieco tylko skrzywione, odbicie. "Reklama telewizyjna jest zwierciadłem stereotypów, a jej specyfika polega na czynieniu szczególnie atrakcyjnymi przesądów, potocznych twierdzeń i obiegowych mądrości" - twierdzi doktor Joanna Bator, autorka badań: Wizerunek kobiety w reklamie telewizyjnej, przeprowadzonych w Instytucie Spraw Publicznych.
Obraz w owym zwierciadle świadczy, że społeczeństwo nasze w ogromnej większości hołduje dawnym, konserwatywnym wzorcom. Jak uważają nie tylko feministki - wzorcom patriarchalnym. Dlatego właśnie kwestia kobieca odbija się w reklamie szczególnie wyraziście.
{ HARMONIA PŁCI }
- Estetyka przekazu reklamowego podlega zasadzie upiększania stereotypu, polega na przykład na nadawaniu niezwykłych barw codziennym zajęciom domowym. W największym stopniu owo upiększanie odnosi się do relacji płci - podkreśla Joanna Bator - patriarchalna nierówność przybiera w reklamach postać romantycznej harmonii, dającej ludziom dużo szczęścia.W świecie reklamy chwila,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta