Dyrektor w roli konia trojańskiego
Dyrektor w roli konia trojańskiego
CHRISTOPH MATHALER Z "WESELA FIGARA" ZROBIŁ SPEKTAKL WSPÓŁCZESNY, ALE WIERNY MOZARTOWI
(C) SALZBURGER FESTSPIELE
JACEK MARCZYŃSKI
Salzburg to rodzaj muzycznego Disneylandu, gdzie nie sposób dokonywać autentycznych eksperymentów - mówi o festiwalu dyrektor Gérard Mortier. Rozwijając jego myśl trzeba jednak stwierdzić, iż przez ostatnich dziesięć lat sporo w tym wesołym miasteczku namieszał.
Tegoroczny festiwal upłynął pod znakiem podsumowań. Zakończenie swoich dziesięcioletnich rządów Gérard Mortier przygotował bardzo atrakcyjnie, ale nie zabrakło - jak w poprzednich latach - skandali i prowokacji. Spektakle Szekspirowskiego "Makbeta", "Zemsty nietoperza" Johanna Straussa czy "Ariadny na Naxos" Richarda Straussa podzieliły publiczność i krytyków. Jedni zachwycali się oryginalnością inscenizacyjnych pomysłów, inni wychodzili z przedstawień nie czekając na zakończenie lub głośno dawali wyraz swej dezaprobacie.
Dziesięć lat w nawiasie
- Lękam się, by moje dziesięć lat nie stało się tylko nawiasem w historii, choć, jak wiadomo, nawiasy bywają nieraz ważniejsze od tekstu - uważa też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta