Daewoo-FSO będzie nadal istnieć
Daewoo-FSO będzie nadal istnieć
Zła sytuacja finansowa Daewoo-FSO wynika również stąd, że banki zajęły za długi wyprodukowane auta tej firmy. Nie mogą więc one zostać sprzedane, zatem nie ma wpływów.
FOT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
Wczoraj General Motors złożył koreańskim wierzycielom Daewoo Motor swoją ofertę na kupno koncernu. Nie ma w niej propozycji przejęcia największych i najstarszych koreańskich zakładów - w Pupyongu. Kilka godzin później w Warszawie walne zgromadzenie akcjonariuszy zadecydowało o dalszym istnieniu Daewoo-FSO.
Strata Daewoo-FSO wynosi 2,028 mld zł, zaś kapitał zakładowy 2,118 mld zł. Jest to jednak o wiele lepsza sytuacja niż zakładów spółki matki w Korei. Tam kapitał zakładowy został przekroczony prawie trzykrotnie.
Będzie nowe WZA
Akcjonariusze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta