Pilnie śledź reklamy, zawsze pilnuj umów
Zmiany dla sprzedawców od 1 stycznia 2003 r.
Pilnie śledź reklamy, zawsze pilnuj umów
- NA POGRANICZU STAREGO Z NOWYM
Jutro wchodzi w życie ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Już dziś wiadomo, że jej wdrażanie nastręczy sprzedawcom, producentom, pośrednikom itd. wielu problemów. Taki wniosek wypływa ze zorganizowanego 19 grudnia przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji (POHiD), przy udziale Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcji Handlowej oraz Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, szkolenia na ten temat.
Chodzi o obowiązującą od 1 stycznia 2003 r. ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176; dalej: ustawa o sp. kons.). Nawet podczas szkolenia nie udało się znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, a wiele wątpliwości pozostało nierozstrzygniętych. Ale niektóre wyjaśnienia z pewnością pomogą naszym czytelnikom dostosować się do nowych przepisów.
Niezgodność z umową zamiast wady
Generalnie od 1 stycznia 2003 r. można reklamować nie towar wadliwy, lecz niezgodny z umową. To główna zmiana, jaką niesie ustawa.
- Czy to oznacza - pytali podczas szkolenia przedsiębiorcy - że w nowym roku przy każdej sprzedaży (niezależnie czy będzie to bochen
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta