Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Z przepisami i wybojami

31 grudnia 2002 | Dobra firma | ZJ

TRANSPORT W FIRMIE

POLSKA FIRMA w UNII - Ustawy już obowiązują, ale na pełne otwarcie trzeba jeszcze poczekać

Z przepisami i wybojami

  • UNIA SIĘ BOI
  • ILE KOSZTUJE POLSKIEGO PRZEWOŹNIKA WEJŚCIE DO UNII

Z licencją, certyfikatem kompetencji zawodowych, limitowanym czasem pracy, tachografem oraz doradcą do spraw przewozu towarów niebezpiecznych i ze sporym doświadczeniem w tych kwestiach wjadą do Unii polscy przewoźnicy. Większość przepisów bowiem już obowiązuje albo zacznie obowiązywać z początkiem 2003 r. Jednak na pełne otwarcie rynku przewoźnicy będą musieli poczekać 3 lub 5 lat.

Przepisy, które muszą stosować przedsiębiorcy, wynikają z kilku ustaw; najwięcej kłopotów mają przewoźnicy z dostosowaniem się do ustawy o transporcie drogowym . Już w tej chwili ponoszą wysokie koszty dostosowania się do wymogów UE (patrz niżej) .

Z licencją lub zaświadczeniem

Do 1 stycznia 2004 r. wszyscy przedsiębiorcy wykonujący międzynarodowy i krajowy transport drogowy będą musieli uzyskać licencje. Już w tej chwili część firm transportowych ma lub stara się o nie, jeżeli np. wymieniają tabor lub zmieniają siedzibę. Licencje muszą mieć także taksówkarze (obowiązują ich nieco inne zasady niż pozostałych przewoźników), chociaż w niektórych krajach już znajdujących się w UE...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2811

Spis treści
Zamów abonament