Brama dla Korei i Japonii do Europy
Brama dla Korei i Japonii do Europy
- Projekcje finansowe dla euroterminalu Sławków
- Linia hutnicza szerokotorowa Wszystko wskazuje na to, że w Sławkowie, gdzie kończy się szeroki tor z Rosji, powstanie terminal obsługujący kolejowy transport kontenerów z: Rosji, Korei i Japonii do Europy. Niektórzy eksperci obawiają się, że barierą dla tego przedsięwzięcia jest ryzyko kradzieży na linii transsyberyjskiej. Arkadiusz Krężel, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, uważa jednak, że taka obawa jest nieuzasadniona.
Z rozmów przeprowadzonych przez wicepremiera Marka Pola w Moskwie wynika, że Rosjanie zainteresowani są wykorzystaniem Kolei Transsyberyjskiej, poprzez nowy terminal w Sławkowie, do stworzenia kolejowego systemu transkontynentalnego łączącego Koreę, Japonię i Rosję z krajami Europy Zachodniej. Do Sławkowa dochodzi kolejowy szeroki tor łączący się poprzez sieć ukraińską z rosyjską koleją transsyberyjską z Władywostoku do Moskwy.
Warunkiem przystąpienia do prac nad budową terminalu w Sławkowie było porozumienie z Federacją Rosyjską w sprawie skierowania ładunków kontenerowych drogą kolejową do Sławkowa. Tam kończy się rosyjski szeroki tor, czyli tzw. Linia Hutnicza Szerokotorowa, dawniej Linia Hutniczo-Siarkowa. Terminal w Sławkowie służyć ma do przeładunku na tory europejskie lub na
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta