Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Terminal bez torów

19 lipca 2003 | Prawo | DF
źródło: Nieznane

Rozprawa w NSA Przy modernizacji przejścia granicznego rozebrano szyny, odcinając bocznicę spółki od stacji

Terminal bez torów

KOMENTARZ

Rozbiórka części torów kolejowych w Rzepinie odcięła Terminal Celny od reszty stacji.

FOT. MACIEJ PIĄSTA

Po pięciu latach od modernizacji ze środków Phare kolejowego przejścia granicznego w Rzepinie NSA rozpatruje skargę spółki Terminal Celny Rzepin na zdemontowanie przez PKP torów łączących stację z firmą. Spółka będzie dochodzić odszkodowania za straty.

Założona w 1996 r. spółka z o.o. Terminal Celny Rzepin (TCR) zajmuje się "tworzeniem i utrzymywaniem infrastruktury technicznej, służącej międzynarodowej wymianie towarowej". Świadczy usługi agencji celnej, spedycyjne, prowadzi składy celne i magazyny, organizuje przewozy towarów. Swój obecny teren kupiła w 1976 r. od Okręgowego Przedsiębiorstwa Obrotu Zwierzętami Hodowlanymi. Na rampie, zwanej rampą końską, aż do końca 1997 r. ładowano i odprawiano zwierzęta eksportowane za granicę. Wjeżdżały tu także wagony ze zbożem, cytrusami i innymi towarami. Potem zaczęła się modernizacja.

Torów nie ma do dziś

- Z dokumentacji wynikało, że PKP zmodernizują układ torowy, zapewniając połączenie bocznicy Terminalu z ogólnym układem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2978

Spis treści
Zamów abonament