Terminal bez torów
Terminal bez torów
KOMENTARZ
Rozbiórka części torów kolejowych w Rzepinie odcięła Terminal Celny od reszty stacji.
FOT. MACIEJ PIĄSTA
Po pięciu latach od modernizacji ze środków Phare kolejowego przejścia granicznego w Rzepinie NSA rozpatruje skargę spółki Terminal Celny Rzepin na zdemontowanie przez PKP torów łączących stację z firmą. Spółka będzie dochodzić odszkodowania za straty.
Założona w 1996 r. spółka z o.o. Terminal Celny Rzepin (TCR) zajmuje się "tworzeniem i utrzymywaniem infrastruktury technicznej, służącej międzynarodowej wymianie towarowej". Świadczy usługi agencji celnej, spedycyjne, prowadzi składy celne i magazyny, organizuje przewozy towarów. Swój obecny teren kupiła w 1976 r. od Okręgowego Przedsiębiorstwa Obrotu Zwierzętami Hodowlanymi. Na rampie, zwanej rampą końską, aż do końca 1997 r. ładowano i odprawiano zwierzęta eksportowane za granicę. Wjeżdżały tu także wagony ze zbożem, cytrusami i innymi towarami. Potem zaczęła się modernizacja.
Torów nie ma do dziś
- Z dokumentacji wynikało, że PKP zmodernizują układ torowy, zapewniając połączenie bocznicy Terminalu z ogólnym układem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta