Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niewykorzystana szansa

02 września 2003 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Silnik Wankla

Niewykorzystana szansa

RX-8 ma wolnossący, dwukomorowy silnik o mocy 250 KM. Jednostka jest bardzo zwarta, a jej kadłub ma taką samą wysokość jak skrzynia biegów.

(C) MAZDA

Między innymi dzięki zastosowaniu lekkiego i zwartego silnika Wankla, Mazda RX-8 ma doskonałe własności jezdne

(C) MAZDA

Silnik Wankla to najlepiej znana jednostka napędowa z obrotowym tłokiem. Mimo rewolucyjnej konstrukcji, wielu zalet i setek milionów dolarów wydanych na badania nad owym silnikiem nigdy nie stał się on popularny.

Silniki z obrotowym tłokiem znane są od dawna. Możliwych jest wiele kombinacji kształtów korpusu (obudowy) i tłoka, jednak dopiero w 1954 roku Feliks Wankel opracował najdoskonalsze kształty obu tych elementów: trójkątny tłok i komorę o zarysie dwugałęziowej epitrochoidy ("elipsy z talią"). Ponieważ większość wcześniejszych prac dotyczyła maszyn parowych, przyjęło się, że kadłub i tłok obracają się wokół osi przechodzących przez ich środki ciężkości. Takie rozwiązanie czasem oznacza się z niemiecka DKM (Drehkolbenmotor). Już po pierwszej serii testów benzynowego silnika zbudowanego wspólnie przez NSU i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3015

Spis treści
Zamów abonament