Czekając na plany i chęci
Czekając na plany i chęci
Deptak nad tunelem
FOT. RAFAŁ GUZ
Tunel drogowy
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
GRAŻYNA BŁASZCZAK
Najdłuższy tunel drogowy w Polsce, i chyba najbardziej kontrowersyjny, może mieć duży wpływ na inwestycje w nieruchomości w okolicy. Na razie jednak inwestorom się nie spieszy.
Dzięki zagłębieniu Wisłostrady Warszawa ma zbliżyć się do Wisły. Samo jednak otwarcie tunelu nie oznacza, że tak się stanie. Potrzebni są np. deweloperzy, którzy wyłożą pieniądze na nadwiślańskie inwestycje.
Co powstało
Zagłębienie pod Wisłostradą, otwarte 30 sierpnia, jest najdłuższym tunelem drogowym w Polsce - ma 930 m w kierunku południowym i 889 m w kierunku północnym. Składa się z trzech pasów ruchu w każdą stronę.
Tunel bije w naszym kraju nie tylko rekordy długości, ale stał się też słynny z powodu kosztów budowy. Na inwestycję wydano znacznie więcej, niż przewidywano - 220 mln zł! Budowa trwała rok dłużej, niż planowano. Poza tym nie chce jej w spadku Zarząd Dróg Miejskich, bo "jest droga w utrzymaniu"....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta