Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czekając na plany i chęci

08 września 2003 | Nieruchomości, budownictwo | GB
źródło: Fotoarchiwum
źródło: Nieznane

Tunel pod Wisłostradą Czy znajdzie się chętny na zagospodarowanie terenów nad nim

Czekając na plany i chęci

Deptak nad tunelem

FOT. RAFAŁ GUZ

Tunel drogowy

FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI

GRAŻYNA BŁASZCZAK

Najdłuższy tunel drogowy w Polsce, i chyba najbardziej kontrowersyjny, może mieć duży wpływ na inwestycje w nieruchomości w okolicy. Na razie jednak inwestorom się nie spieszy.

Dzięki zagłębieniu Wisłostrady Warszawa ma zbliżyć się do Wisły. Samo jednak otwarcie tunelu nie oznacza, że tak się stanie. Potrzebni są np. deweloperzy, którzy wyłożą pieniądze na nadwiślańskie inwestycje.

Co powstało

Zagłębienie pod Wisłostradą, otwarte 30 sierpnia, jest najdłuższym tunelem drogowym w Polsce - ma 930 m w kierunku południowym i 889 m w kierunku północnym. Składa się z trzech pasów ruchu w każdą stronę.

Tunel bije w naszym kraju nie tylko rekordy długości, ale stał się też słynny z powodu kosztów budowy. Na inwestycję wydano znacznie więcej, niż przewidywano - 220 mln zł! Budowa trwała rok dłużej, niż planowano. Poza tym nie chce jej w spadku Zarząd Dróg Miejskich, bo "jest droga w utrzymaniu"....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3020

Spis treści
Zamów abonament