Kobiety zmieniają supermarkety, mężczyźni telefony
Kobiety zmieniają supermarkety, mężczyźni telefony
Jacek Fiedorowicz z KPMG Polska, kierujący zespołem zajmującym się zarządzaniem relacjami z klientem: Dlaczego odchodzą
SUNDEY
Dwukrotnie więcej dorosłych Polaków zmienia supermarket, w którym regularnie dokonuje zakupów, niż przenosi rachunek do innego banku czy wykupuje polisę w innej firmie ubezpieczeniowej - wynika z badań wykonanych na zlecenie "Rzeczpospolitej" przez sopocką Pracownię Badań Społecznych.
Głównym powodem mniejszej ruchliwości klientów instytucji finansowych bądź telekomunikacyjnych nie jest bynajmniej ich większa lojalność, lecz raczej bardziej skomplikowana oferta tych instytucji. - Uniemożliwia ona proste porównanie ceny, jak w przypadku masła czy proszku do prania kupowanych w supermarketach - zwracają uwagę specjaliści z firm konsultingowych. Inna przyczyna to zbyt czasochłonny proces przeniesienia rachunku, polisy czy zmiany operatora telekomunikacyjnego.
Firmy coraz częściej próbują zatrzymać odchodzących klientów, udzielając np. zniżek za kontynuację ubezpieczenia lub wprowadzając programy lojalnościowe za zakupy w danej sieci supermarketów (ostatnio zainicjowała taki program sieć Auchan)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta