Różne oblicza miłości
- Publiczność 19. WMFF
"Kiedy Otar odszedł" w reżyserii Julie Bertuccelli z doskonałą rolą Esther Gorintin (z prawej)
(c) WMFF
JERZY WÓJCIK
W niedzielę nocą zakończyły się pokazy konkursowe 19. WMFF. Dziś w południe jury, któremu przewodniczył Rosjanin Jewgienij Cymbal, przedstawi oficjalny werdykt, efekt swych kilkudniowych prac - poznamy nazwisko laureata Grand Prix Nescaf?.
Czternaście filmów z kilku kontynentów walczyło w tegorocznym współzawodnictwie "Nowe filmy, nowi reżyserzy". Były realizacje ważne, były wzruszające, interesujące lub choćby tylko zabawne. Nie było jednak, moim zdaniem, wśród nich wyjątkowego, jedynego obrazu, który wstrząsnąłby widownią i zasłużył na miano konkursowego wydarzenia, ale nie dostrzegłem również pomyłek w wyborze konkursowych projekcji. Najczęściej podejmowanym tematem filmów była miłość.
Oto kilka tytułów, które z przekonaniem zarekomendowałbym widzom.
Celibat i miłość ziemska
Brytyjczyk, debiutant John Deery, podjął w "Zmowie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta