Obawy o przyszłość
Obawy o przyszłość
Wykres
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł w listopadzie tylko o jeden punkt, do 77 punktów. Nie równoważy to poprzedniego znaczącego spadku. Na poprawę nastrojów konsumentów nie pozwoliły obawy o najbliższą przyszłość. Wzrósł nieco pesymizm w kwestii sytuacji na rynku pracy, a po raz pierwszy od wielu miesięcy więcej osób oczekuje przyspieszenia wzrostu cen niż ich spadku.
Po wyraźnym pogorszeniu nastrojów w październiku listopadowy sondaż Ipsos pokazał nieznaczną poprawę zarówno skłonności do zakupów, jak i oceny klimatu gospodarczego. Oznacza to przede wszystkim odreagowanie, urealnienie poprzednich ocen: nieco oswoiliśmy się ze świadomością kłopotów, w jakich znalazła się gospodarka, i z wynikającymi z tego konsekwencjami.
To, że po spadku o 6 punktów WOK wzrósł tylko o 1 pkt, wynika ze zróżnicowanych ocen sytuacji bieżącej i przewidywań jej zmian...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta