Poinformuj o ryzyku
Zgodnie z art. 104 1 § 1 pkt 8 k.p. w regulaminie pracy powinien być określony sposób informowania załogi o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą.
Muszą znajdować się w nim zarówno zapisy ustalające wymogi (normatywne), jak i informacyjne. Zazwyczaj większe znaczenie przywiązuje się jedynie do tych pierwszych, bo nakładają one wprost obowiązki na strony stosunku pracy. Tymczasem dla pracownika istotne mogą być również postanowienia informacyjne i to nie tylko ujęte w regulaminie pracy, ale także w regulacjach wydanych na jego podstawie, np. informacji o ryzyku zawodowym.
Jej treść wpływa na zakres uprawnień pracowniczych w razie wypadku przy pracy bądź pogorszenia stanu zdrowia pracownika, gdy nie stanowi to choroby zawodowej. Słusznie zakłada się, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta