Konta, lokaty i prowizje banków
Tak, ale nie w dowolny sposób. Powody (przesłanki), zmiany powinna określać sama umowa rachunku bankowego. Bank musi poinformować o zmianie konsumenta. Ten zaś ma prawo wypowiedzieć umowę, jeżeli nie zgadza się na jej nowe postanowienia. Dotyczy to także regulaminów, które są integralną częścią umowy.
Jednostronna zmiana bez ważnej przyczyny wskazanej w tej umowie może być uznana za niedozwoloną klauzulę umowną, o czym orzeka Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Taki warunek umowy może zaskarżyć do SOKiK także konsument.
A co ze zmianą wysokości opłat i prowizji bankowych? Czy bank powinien powiadomić o tym...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta