Ostatnia szansa FSO
Pod koniec lat 50. Zjednoczenie Przemysłu Motoryzacyjnego przekazało spore pieniądze do Biura Konstrukcyjnego Przemysłu Motoryzacyjnego (BKPMot) na prace nad autem popularnym. Przygotowano aż cztery modele koncepcyjne. Badaniabyły tak szeroko zakrojone, że BKPMot nie zdołał przygotować wszystkich samochodów i odpowiednich silników - zabrakło ludzi i czasu. Zbudowano trzy, a przebadano dwa pojazdy: Beta i Delta. Niezależnie od tego, od 1960 roku w FSO konstruowano samochód popularny nazwany Syrena 110. W lutym 1964 roku dyrekcja FSO zapytała zjednoczenie, czy w tej fabryce mają być kontynuowane samodzielne prace konstrukcyjne. Szef...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta