Zgłaszać trzeba, ale jak?
Okazuje się jednak, że w świetle dzisiejszych przepisów jest to niewykonalne.
Art. 75 1 § 2 kodeksu cywilnego (w skrócie k.c.) nie pozostawia wątpliwości: zbycie przedsiębiorstwa należącego do osoby wpisanej do rejestru powinno być wpisane do rejestru.
Przyczyna takiego uregulowania jest dość oczywista. Wpisanie zbycia przedsiębiorstwa do rejestru, w którym widnieje osoba zbywająca swoje przedsiębiorstwo, powinno dać możliwość uzyskania informacji o tym zbyciu (sprzedaży, darowiźnie, wniesieniu aportem do spółki) osobom trzecim, tzn. wszystkim dotychczasowym i potencjalnym kontrahentom związanym ze zbywanym przedsiębiorstwem.
Rozwiązanie takie jest powszechnie przyjęte w innych systemach prawnych. W niektórych dodatkowo istnieje obowiązek ogłoszenia o zbyciu przedsiębiorstwa w prasie.
Ważne dla VATZgłaszanie zbycia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta