Dlaczego nie faksem?
W DOBREJ FIRMIE z 19 kwietnia 2005 r. przedstawiciel Urzędu Zamówień Publicznych zaprezentował przeciwny niż dotychczas rozpowszechniany pogląd, a mianowicie, że protest, aby mógł być skuteczny, nie może być przesłany faksem.
Pogląd ten jest potwierdzeniem opinii zawartej w komentarzu do prawa zamówień publicznych, wydanym przez UZP w 2004 r. Dodatkowo przedstawiciel UZP uzasadnił: "Protest jest szczególną instytucją, wiążącą się z poważnymi konsekwencjami. Dlatego ustawodawca uznał, że trzeba go wyłączyć spod przepisów dotyczących oświadczeń, które w postępowaniach do 60 tys. euro można składać za pośrednictwem teleksu, telefaksu lub drogą elektroniczną".
Czy jednak taki wniosek można wyciągnąć z przepisów prawa zamówień publicznych? Co jest w proteście takiego szczególnego, że jest bardziej istotny od pozostałych czynności wykonawcy?...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta