Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nasza codzienność

25 czerwca 2005 | Plus Minus | ST
źródło: Nieznane

PIES, CZYLI KOT Nasza codzienność Żenująca nędza umysłowa połączonych szeregowo i równolegle przedmiotów i podmiotów działa na mnie wymiotnie.

Poprzedni felieton o "Rejsie" Marka Piwowskiego pisałem w pociągu pośpiesznym "Niemen", który trasę Białystok - Bydgoszcz przejeżdża w osiem godzin, czyli w dziewięć. Ponieważ podróżowaliśmy tym "Niemnem" obaj, mój brat-łata piesek Maciek i ja, więc i psu, i mnie wypadało być przez osiem godzin, czyli dziewięć, bez wody grama, o suchym pysku. Żadnego wagonu restauracyjnego, żadnego bufetu, żadnego zakamarka nawet w przedziale konduktorskim, gdzie sprzedawano by wodę mineralną - nic! Przed odjazdem też żadnego komunikatu, żadnego ostrzeżenia, że ten pociąg w ten upalny piątek jedzie jako ambasada Sahary, czyli szkoła przetrwania. I jechaliśmy tak, zdychając z pragnienia, ale żadnej w tym winy PKP nie było, co wyjaśnił nam konduktor. Otóż Wars, przedsiębiorstwo prowadzące wagony restauracyjne i barowe, ten Wars jest samodzielnym, niezależnym od PKP przedsiębiorstwem i PKP nie ma nic do tego, czy Wars dołącza do składu swój wagon, czy nie. I pan konduktor dodał jeszcze (prawdopodobnie po to, by mnie dobić), że teraz już nie jest tak, jak za króla Ćwieczka, który to król za wszystko odpowiadał. Nie. Teraz jest pełna niezależność i wolność, i niepodległość "wielu różnych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3568

Spis treści

Ekonomia

BRE Leasing: rekordowy maj
Budżetowy pat nie oznacza chaosu
Ceny pójdą w górę
Chery na Ukrainie
Compensa: wykup akcji
Czy Vivendi zapłaci za operatora Ery
Debiut nie zachwycił inwestorów
Drożej na weekend
Fuzja podoba się inwestorom
Hondy z Chin dla Europy
Izraelska oferta dla Niemców
Jabłka niezgody
Kolegialne decyzje są lepsze
Kolej na cenzurowanym
Komentarz giełdowy
Możliwe przejęcia
Nie jesteśmy skazani na szary koniec
Nie tylko dla gigantów
Niejasna przyszłość rozgłośni katolickich
Niższy wzrost, droższe bilety
Podejrzani Włosi
Polecą głowy, będzie raport otwarcia
Polska traci na atrakcyjności
Polskie produkty coraz nowocześniejsze
Pomogą pieniądze z Unii
Potrzebny właściciel z branży
Preferencje na nowo
Protekcjonizm w WTO
Protest przeciw tanim truskawkom
Protest w Poznaniu
Punto z Kragujevaca
Ropa rządzi akcjami
Spadnie sprzedaż w USA
Sprostowanie
Sprostowanie
Stadler nie wygra
Stenogram z 26. posiedzenia Komisji Śledczej do zbadania prawidłowości prywatyzacji Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółka Akcyjna w dniu 22 czerwca 2005 r.
Stocznie muszą poczekać
Stopy i ropa w centrum uwagi
Swiss przeszedł do Niemców
Szef odchodzi
Szybciej do euro
Szybko dołączyć do potęg
Tory do naprawy
Transsystem w Saragossie
W magazynach ubyło trochę ziarna
WCO: żegluga po nowemu
Wartość Deutsche Bank musi wzrosnąć
Więcej podróżujemy
Wolniejsze tempo rozwoju
Wspólna waluta w kryzysie
Wydarzenia dnia
Z goryczą o cukrze
Zmiana warty w Mittal Steel Polska
Znacząco w dół
Śląska bomba ekologiczna
Zamów abonament