Komu konkurencja wyjdzie na zdrowie
Na naszym rynku pojawia się coraz więcej leków. Jednocześnie państwo chce dopłacać mniej do farmaceutyków, a zamożność społeczeństwa nie rośnie zbyt szybko. - Aby zachęcać do kupowania leków, trzeba wydawać więcej pieniędzy na reklamę i marketing. Przez to wyniki krajowych producentów są gorsze - mówi "Rz" Andrzej Kleszczewski, prezes Polskiego Holdingu Farmaceutycznego. Firmy prześcigają się w promocjach. - Skierowane są one do aptek, aby mogły obniżyć ceny dla pacjentów - mówi Grzegorz Dróżdż, rzecznik hurtowni PGF.
Polski rynek to za małoZ dostępnych danych najlepszych polskich firm farmaceutycznych wynika, że ich rentowność netto wynosi obecnie ok. 5 - 6 proc. Zyski średniej wielkości spółek wynoszą ok. 3 proc. ich przychodów. Sprzedaż rodzimych firm stanowi jedną trzecią wartości całego rynku leków w Polsce. Produkują one leki generyczne, czyli tanie kopie produktów, które nie są już chronione patentami. 85 proc. z nich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta