Klasyka nigdy nie wychodzi z mody
A że polscy projektanci zawsze wyróżniali się pomysłowością, ich wytwory osiągnęły światowy poziom. Nic dziwnego, że chętnie kupują je za granicą. Zmieniły się także potrzeby rodzimych odbiorców, z których wielu stać na kosztowne precjoza.
Dla Polek i obcokrajowców- Polskim projektantom-złotnikom nierzadko udaje się wyprzedzać światowe trendy - mówi Luiza Łodzińska, właścicielka krakowskiej Galerii Skarbiec. - Osiemdziesiąt procent moich klientów stanowią turyści z zagranicy, co jest najlepszym sprawdzianem klasy i urody naszej biżuterii, której ceny już nie są śmiesznie niskie, jak zdarzało się w PRL. Poza tym dziś nabywcy zwracają uwagę nie tylko na oryginalne pomysły, także na jakość i precyzję wykonania. A profesjonalny warsztat wymaga finansowych nakładów.
- Dużo obcokrajowców kupuje sobie biżuterię jako pamiątkę z Polski - potwierdza Jarosław Szado, choreograf i reżyser pokazów mody, także pokazu towarzyszącego gali Targów Złoto Srebro Czas. - Choć nie jestem zwolennikiem wyrzucania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta