Chcemy wiedzieć, co jemy i pijemy
- Przed rokiem 1990 były na rynku markowe wody mineralne, jednak nie miało to znaczenia, bo brakowało towaru i klienci kupowali cokolwiek - mówi Mieczysław Kucharski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy.
Dziś polski rynek wód mineralnych jest jednym z tych, gdzie na promocję marki wydaje się olbrzymie sumy. Łącznie w 2004 r. wydatki na reklamę wód mineralnych w Polsce wyniosły 70 mln zł. Więcej wydaje się tylko na reklamę piwa.
- Nie wystarczy produkować wodę znaną od wielu lat, konieczne są także działania promocyjne i reklamowe - uważa prezes Kucharski.
W 2004 r. największe udziały w rynku miały firmy obecne na nim od niedawna: Żywiec Zdrój, Nestle i Coca-Cola. Łącznie sprzedały prawie jedną czwartą wody kupionej w Polsce w 2004 r. Wartość sprzedaży produkowanych przez nie napojów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta