Dla firmy wielonarodowej ważna jest nie tylko wielkość
Ale wzrost powoduje, że jej struktura staje się bardziej złożona - jest więcej pracowników, więcej linii produkcyjnych, więcej działów. Konieczność zarządzania coraz bardziej skomplikowanym organizmem odwraca uwagę menedżerów od tego, co dla biznesu najistotniejsze - dbałości o klientów.
Przed takim dylematem stoją nie tylko małe przedsiębiorstwa. Wielkie korporacje mogą dziś produkować i sprzedawać swoje wyroby, w jakim tylko zechcą kraju. Żeby jednak wykorzystać wynikające z tego szanse, muszą wypracować metody zarządzania złożoną strukturą, jaka powstaje w wyniku wzrostu gospodarczego w skali globalnej.
Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że dużym spółkom to się udaje. Według firmy konsultacyjnej McKinsey w 2003 roku 150 największych (według wartości rynkowej) przedsiębiorstw świata miało 600 mld...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta